“Фальклорна-драматычнае” аб’яднанне па інтарэсах працуе ў Слабадской сярэдняй школе не першы год. Яго ўдзельнікамі з’яўляюцца вучні 8-11 класаў.
Яно накіравана на развіццё творчых здольнасцей вучняў і заклікана задаволіць іх інтарэсы.
З антычных часоў чалавецтва выкарыстоўвала тэатр і формы тэатральнага дзейства ў мэтах адукацыі і развіцця асобы і выхавання грамадскай свядомасці.
У наш час заняткі тэатральным мастацтвам дзяцей не згубілі сваёй актуальнасці.
Сёння большасць школьнікаў знаходзяцца пад моцным уплывам тэлебачання і віртуальных камп’ютарных гульняў. Нягледзячы на тое, што гэтыя гульні здаюцца ім яркімі і займальнымі, вучні часцей за ўсё застаюцца пасіўнымі гледачамі. Гэтыя гульні не закранаюць тых псіха-эмацыянальных цэнтраў, якія адказваюць за работу актыўнага, дзейснага ўяўлення, якое з’яўляецца лакаматывам усёй творчай дзейнасці, агульнага развіцця дзяцей. Кампенсаваць недастаючыя веды і патрэбнасць у творчасці можна ў сістэме дадатковай адукацыі, займаючыся ў фальклорна-драматычным аб’яднанні па інтарэсах.
Часта школьнікі страчваюць жаданне і магчымасць мець асабістыя зносіны з равеснікамі, замяняючы чалавечыя ўзаемаадносіны перапіскай з віртуальнымі субяседнікамі і сябрамі з сусветнай інтэрнэт-павуціны. Заняткі ў аб’яднанні па інтарэсах садзейнічаюць развіццю камунікатыўных уменняў і навыкаў школьнікаў, развіваюць навыкі міжасабовых зносін і супрацоўніцтва.
У аснове заняткаў фальклорна-драматычнага аб’яднання па інтарэсах ляжыць самадзейнасць вучняў, таму тут найбольш ярка выяўляюцца асоба школьніка, яго інтарэсы, схільнасці, унутраны свет, маральныя і эстэтычныя ідэалы.
Тэатр цесна звязаны з літаратурай, бо ў час спектакля вучань прагаворвае мастацкі тэкст, акрамя гэтага, юныя артысты вымушаны “прапусціць праз сябе” з дапамогай мімікі, жэстаў, рухаў тое, чым жыве сцэнічны герой. Яны могуць або павінны плакаць, смяяцца, радавацца, перажываць, адчуваць тую асобу, якую іграюць. Зыходзячы з гэтага, школьнае фальклорна-драматычнае аб’яднанне па інтарэсах ставіць сваёй мэтай фарміраванне асобы творчай, з дэмакратычным і гуманістычным светапоглядам, маральна трывалай, эмацыянальна чулай, з глыбока этычнай, эстэтычнай, моўнай культурай, здольнай пераадолець псіхалагічны бар’ер і трымацца ўпэўнена і свабодна перад вялікай аўдыторыяй.
Пазакласная праца, у прыватнасці фальклорна-драматычнае аб’яднанне па інтарэсах, дапаўняе ўрокі літаратуры. Вучні пашыраюць і замацоўваюць тыя веды і ўменні, якія атрымалі на ўроках, знаёмяцца з фальклорнымі і літаратурнымі творамі, якія не ўключаны ў школьную праграму. Або, наадварот, з дапамогай фальклорна-драматычнага аб’яднання па інтарэсах глыбей разумеюць твор, які вывучаецца на ўроках.
Удзельнікі фальклорна-драматычнага аб’яднання маюць магчымасць прадэманстраваць свае творчыя здольнасці перад вучнямі і настаўнікамі нашай школы, а таксама перад сваімі бацькамі: творчыя справаздачы работы фальклорна-драматычнага аб’яднання па інтарэсах на бацькоўскім сходзе стала добрай традыцыяй.
У мінулым навучальным годзе на суд гледачоў былі прадстаўлены “Вячоркі”.
Работа нашага аб’яднання працягваецца. Зараз мы рыхтуем новыя “Вячоркі”. Гледачы пачуюць не толькі трапнае беларускае слова, але і цудоўныя народныя песні.